به روز شده در: ۱۱:۱۸
دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ Monday 19 February 2018

BEHTARYNHA.IR

کد خبر : ۳۰۲۴۲
تعداد بازدید: ۱۴۸
پ
تاریخ انتشار: ۲۳:۰۰ - ۲۰ اسفند ۱۳۹۵ - 2017 March 10
هدف افراد زیادی از انجام ورزش کاهش وزن و رسیدن به تناسب اندام است. این یک حقیقت است که همه ورزش‌ها باعث کاهش وزن نمی‌شوند در صورتی که بخواهیم وزن کم کنیم باید هر ورزش را زیاد انجام دهیم.
بهترین ها: هدف افراد زیادی از انجام ورزش کاهش وزن و رسیدن به تناسب اندام است. این یک حقیقت است که همه ورزش‌ها باعث کاهش وزن نمی‌شوند در صورتی که بخواهیم وزن کم کنیم باید هر ورزش را زیاد انجام دهیم.

شش ورزش که بیش از ورزش‌های دیگر در کاهش وزن تاثیرگذار هستند عبارتند از:

1. شنا

با شنا کردن در هر ساعت 653 کالری می‌سوزانید. بسیاری از حرکات در شنا شبیه به ایروبیک هستند. بهتر است هر روز چند حرکت شنا را در آب انجام دهید. بعد از مدتی خواهید دید که اندام بهتری دارید و به زانوها و مچ‌ها شما نیز آسیبی نرسیده است.

2. دوچرخه‌سواری

با هر ساعت دوچرخه‌سواری 508 کالری سوزانده می‌شود. دوچرخه‌سواری یکی از بهترین ورزش‌های قلبی – عروقی است. می‌توان دوچرخه‌سواری را به صورت مسابقه نیز انجام داد تا انگیزه بیشتر شود.

3. پیاده روی سریع

پیاده روی سریع (جاگینگ) در هر ساعت 435 کالری می سوزاند. این ورزش نیاز به وسیله خاصی ندارد و سوخت و ساز را افزایش می‌دهد. پیاده روی سریع میزان استقامت را افزایش می‌دهد و به سوزاندن چربی ها کمک می‌کند. پیاده روی سریع ممکن است که به زانوها فشار وارد کند. بنابراین بهتر است به آرامی شدت ورزش را افزایش دهید. سعی کنید افزایش سرعت و مسافت با هم اتفاق نیافتد.

4. ایروبیک

با انجام هر ساعت ایروبیک 399 کالری سوزانده می‌شود. ایروبیک بهترین راه برای بالا بردن ضربان قلب است. می توانید چند بار در هفته‌ برای مدت 20 ‌دقیقه این ورزش را انجام دهید تا وزن کم کنید.

5. وزنه زدن

وزن زدن در هر ساعت 362 کالری می‌سوزاند. وزن زدن سوخت و ساز را تا 48 ساعت بعد از ورزش نیز افزایش می‌دهد. وزنه زدن باعث می‌شود که چربی‌ها از بین بروند و عضله سازی صورت گیرد.

6. پیاده روی

پیاده روی در هر ساعت 167 کالری می‌سوزاند اگر پیاده روی سریع بر مفاصل شما فشار می آورد، پیاده روی معمولی انجام دهید. پیاده روی از دویدن برای کاهش وزن بهتر است. مهم‌ترین چیز در پیاده روی تنظیم کردن سرعت است. سرعت شما باید در حدی باشد که به سختی صحبت کنید.

برای این که بهتر نتیجه‌ را از ورزش بگیرید حداقل سه بار در هفته‌ و به مدت 30 ‌دقیقه ورزش کنید. آب زیادی بنوشید. حداقل یک روز در هفته‌ استراحت داشته باشید.




منبع:ایسنا




اخبار مرتبط
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: